Wednesday 29 May 2013

Shaklee ESP Energizing Soy Protein











Energizing Soy Protein (ESP)

Membekalkan tenaga  berkekalan dengan protein berasaskan tumbuhan yang berkualiti tinggi.
ESP merupakan sumber protein yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi rendah lemak, bebas kolestrol dan kaya dengan asid amino penting. Ia terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya.

ESP mempunyai kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif serta memiliki kualiti protein yang tinggi yang pernah dihasilkan. Kacang soya yang digunakan oleh Shaklee hanya mengandungi non-GMO (non-Genetically Modified Organism) yang mana ia diproses pada kadar suhu yang rendah.

ESP menjamin penyediaan 9  asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Sangat sesuai untuk semua peringkat umur, tua dan muda. Manakala, kandungan Indeks Glisemik yang rendah iaitu 39, menjadikan ia sangat sesuai juga kepada pengidap kencing manis.

Satu hidangan ESP bersamaan 2 x daging, 4 x telur, 12 x susu, rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid uric dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.
        

* Tumbuhan berprotein yang berkualiti tertinggi dengan kandungan 14 gram protein soya sihat dan 500 mg kalsium bagi setiap hidangan

* Membantu mengekalkan kepejalan otot

* Glisemik rendah yang dapat membantu mengekalkan gula dalam darah yang normal

* Membantu menyokong sistem imun, mengekalkan tahap kolestrol normal dan menggalakkan kesihatan jantung dan prostat

Fungsinya :

* Awet muda
        : Asid amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit dll. Pengambilan yang kerap adalah kunci kepada awet muda.

* Baik untuk hormon
        : Kacang soya adalah tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, ia membantu merendahkan paras kolestrol, mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung.

* Baik untuk prostat
        : Genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan merebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas di dalam sel badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser. Ia juga sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari, menopous dan pembesaran prostat.

* Kulit remaja
        : Merangsang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti-penuaan, mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot, mempercepat sembuh luka dan mengurangkan kesan parut.

* Pembekal tenaga
        : Membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imuun, baik untuk kekal bertenaga, mencegah migrain, imsomnia dan tekanan.

* Membaiki pigmentasi
        : Membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur, membaiki masalah pigmentasi, kedutan dan kesan tua.

Membaiki memori
        : Meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan.



Mengapa protein penting????

Protein adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusia. Ia juga merangsang fungsi psikologi. Maka, setiap organ kita memerukan protein.

Kesan kekurangan protein:

* Kelemahan dalam sistem imun untuk melawan penyakit
* Masalah lebihan air yang tinggi dalam badan
* Kehilangan kepejalan otot
* Perubahan warna rambut
* Bantut pertumbuhan
* Masalah penghadaman
* Masalah penghasilan darah dan hormlon
* Dan akhirnya boleh membawa kepada kegagalan fungsi organ.



Pengalaman saya bersama ESP :

Saya mula mengambil ESP semasa saya mengandung 7  bulan.  Saya suka rasa soy vanilla nye...setiap hari dalam jam 10 pagi...mesti nak bancuh ESP ni...hihi..saya rasa baby saya pun suka ESP...sebab bila saya minum ESP...masa tu   baby pun gerak aktif...yg lebih penting ESP mrmbantu mrnstabilkan gula dalam darah..bila saya buat glukos test...alhamdulillah...result tak sampai 5 pun..
Kesimpulannye...ESP mmg awesome!!!  :-)


UNTUK MAKLUMAT LANJUT, JANGAN MALU2 HUBUNGI SAYA :
Shaklee Independent Distributor
914451
Azwa
call,sms, whatsapp 0189809892
email : niagasukses@yahoo.com
fb: mustikahati homebiz



























No comments:

Post a Comment